کد خبر: ۲۸۴۵۱
۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا با اعلام خبر استقرار این کارخانه خودروسازی در هند، وارد فاز جدیدی از سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در هند شد. اپل و گوگل نیز برای استقرار کارخانه در هند جهت برداشتن وابستگی از چین اقدام کرده‌اند.
به گزارش جدید پرس:

 اظهارات او پس از دیدار با نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند که در یک سفر دولتی به آمریکا رفته است، بیان شد. دولت هند اعلام کرد از ماسک دعوت کرده است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش خودروهای الکتریکی و بخش فضای تجاری را بررسی کند. ماسک گفت که او در تلاش است تا زمان مناسب را برای تحقق این اتفاق تعیین کند. ملاقات مودی با ماسک که مالک توییتر نیز هست، چند روز پس از آن صورت گرفت که جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر، هند را به تهدید به تعطیلی این پلتفرم به‌دلیل رعایت نکردن دستوراتش برای حذف محتوا از وب‌سایت، متهم کرد. ادعاهای دورسی که در مصاحبه با یک برنامه خبری مستقل مطرح شد، توسط دولت هند قویا رد شد و آن را یک دروغ آشکار خواند.

حمایت از هندی‌ها
ماسک به‌عنوان مالک فعلی توییتر، در مورد صحبت‌های دورسی اظهارنظر کرد و گفت که توییتر چاره‌ای جز اطاعت از دولت‌های محلی ندارد وگرنه خیلی زود کل پلتفرم تعطیل می‌شود. او گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا آزادترین بیانی را که طبق قانون ممکن است، ارائه دهیم. ماسک همچنین خود را هوادار مودی نخست‌وزیر هند خواند و گفت که این کشور از هر کشور بزرگ دیگری در جهان آینده‌دارتر است. ماسک با تأکید بر اینکه دعوت مودی از تسلا برای استقرار در این کشور نشانه اهمیت نخست‌وزیر به پیشرفت این کشور است، ادامه داد: او ما را برای سرمایه‌گذاری قابل توجه در هند دعوت کرده است، کاری که ما هم قصد انجام آن را داریم، ما فقط در تلاش هستیم تا زمان مناسب را تعیین کنیم. من مطمئن هستم که تسلا به‌زودی در هند خواهد بود و این کار را در اسرع وقت انجام خواهم داد. تسلا در حال مذاکره با بوروکرات‌ها و وزرای هندی است تا بتواند وارد بازار داخلی شود.

هند؛ پایگاه جدید ماسک
رویترز ‌ماه گذشته گزارش داده بود که تسلا پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه‌ای برای ساخت خودروهای الکتریکی را داده و همچنین به‌دنبال تولید باتری‌های برقی در این کشور است. راجیو چاندراسخار، وزیر فدرال هند ‌ماه گذشته گفته بود تسلا به‌طور جدی به هند به‌عنوان یک پایگاه تولید و نوآوری نگاه می‌کند. برنامه‌های اولیه این شرکت برای افتتاح پایگاه در هند سال گذشته پس از اصرار دولت هند برای ساخت خودروهای محلی به تسلا متوقف شد؛ درحالی‌که این کارخانه خودروسازی اعلام کرد که می‌خواهد ابتدا به هند صادرات انجام دهد تا بتواند میزان تقاضای خودروهای الکتریکی را در این کشور آزمایش کند. ایلان ماسک گفت که او همچنین امیدوار است سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که توسط دیگر شرکت او به نام اسپیس ایکس که رویکرد فضایی دارد، فعالیت می‌کند، در هند نیز فعال شود. او به خبرنگاران گفت: ما نمی‌خواهیم حرف‌های بیانیه‌ای بزنیم، اما فکر می‌کنم که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در روابط ما با هند در شرف انجام باشد..

سرازیر شدن سرمایه به هند
اپل و گوگل هم به‌عنوان غول‌های فناوری آمریکایی در حال سرمایه‌گذاری در هند هستند تا زنجیره تامین خود را از چین به بخشی دیگر در آسیا گسترش دهند. گوگل در جست‌وجوی تامین کنندگانی در هند است که گوشی‌های هوشمند پیکسل خود را در این کشور مونتاژ کنند. احتمالا گوگل از قبل گفت‌وگوهایی را با شرکت‌های داخلی هند مانند Lava International Limited و Dixon Technologies India Ltd آغاز کرده است. گوگل همچنین در حال مذاکره با واحد هندی Bharat FIH در گروه فناوری Foxconn برای راه‌اندازی یک پایگاه تامین‌کننده گسترده در هند است.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها